Call,Center,Business,Woman,Talking,On,Headset.,Caucasian,Female,In
Picture of Firmatelefon

Firmatelefon

Få full oversikt med bedriftsnett

En komplett telefoniløsning som bedriftsnett med sentralbord består av flere tjenester som gjør det enkelt å gi god kundeservice. Les mer om bedriftsnett her.

En komplett telefoniløsning

For å yte god service for kunder og samarbeidspartnere er det essensielt å kunne svare raskt. Et bedriftsnett med sentralbord sørger for en komplett telefoniløsning for din bedrift, slik at samhandling internt blir ivaretatt på en god måte. 

Med et mobilt bedriftsnett kan de ansatte svare uansett hvor de befinner seg. Samtidig vises det en oversikt over hvilke kolleger som er tilgjengelige eller ikke. På den måten sikrer dere at ingen kunder blir glemt og dermed går til konkurrenten.

Dame som jobber på bærbar PC

Leverandører av bedriftsnett

Det finnes mange tilbydere av mobiltelefoni for bedrifter i Norge, og det er lett å gå seg vill i jungelen av alle løsningene for bedriftstelefoni som finnes. Her er eksempler på noen mobiloperatører som tilbyr bedriftsnett:

Produkter og tjenester inkludert i bedriftsnett

Kort forklart er bedriftsnett en løsning som skal gjøre det lett å samhandle internt i bedriften, og ikke minst yte god service. Et slikt system inkluderer flere ting, og nedenfor kan du lese litt om noen av funksjonene som typisk er en del av et bedriftsnett. 

Bedriftskatalog

Noe som går igjen hos flere mobiloperatører er at bedriftsnettet inkluderer det som kalles bedriftskatalog. Dette er en oversikt over bedriftens ansatte med navn, stillingstittel, og eventuelt tilleggsinformasjon om kompetanse og fagfelt. En slik katalog gjør det enkelt å sette over en innringer til rett person, samt se hvem som er tilgjengelig for kundehenvendelser.

Fleksibelt sentralbord

En av de viktigste løsningene som inkluderes i et bedriftsnett, er sentralbordet. I dag er sentralbordene brukervennlige og fleksible – de kan styres fra både mobiltelefon og datamaskin. Dette gjør kundeservicen mye enklere for både kunder og ansatte. Sentralbordløsningene i dag har en rekke funksjoner. Disse inkluderer blant annet:

Ett hovednummer

For de som ønsker at firmaet kun har ett telefonnummer, tilbyr flere av operatørene mulighet for dette. Her kan bedriften beholde hovednummeret sitt, til tross for at de går over fra fastnett til mobiltelefoni. Dette gjør det enklere for både kunder og ansatte når det kommer til å kontakte bedriften og besvare henvendelser.

personer som jobber på sentralbord

Håndtering av innkommende samtaler

En av de viktigste funksjonene til sentralbordet er muligheten for å besvare innkommende samtaler og sette over til rett person. Med et mobilt bedriftsnett får du et fleksibelt sentralbord som gjør dette mulig på både PC og mobil.

person som trykker på en mobil

Køoversikt

I sammenheng med å håndtere innkommende anrop, gir flere sentralbord en oversikt over telefonkøene, slik at du som kundebehandler kan se hvem som har ventet lenge i kø, og om noen har valgt å legge på i løpet av ventingen. I tillegg kan du logge de ansatte inn og ut av køer, slik at de jobber med køene der det er behov.

Samtalehistorikk

Et typisk sentralbord gir deg også full oversikt over samtalehistorikken. Du får en logg som viser besvarte og ubesvarte anrop. Her får du i tillegg statistikk over hvor lenge kundene har ventet i kø og når køene oppstår. Du kan også få informasjon om hvorfor kundene ringer, som også er verdifull innsikt for bedriften og kundebehandlingen.

App

Nok en funksjon som er inkludert i bedriftsnett nå til dags, er en app for det hele. Appen inkluderer både sentralbordet, bedriftskatalogen og andre funksjoner. Dette gir deg og de ansatte full oversikt, også på mobilen. Appen gir dere et mobilt bedriftsnett som bidrar til at dere er tilgjengelige overalt.

Automatisk svar

Noen av bedriftsløsningene gjør det også mulig å sette opp automatisk svar. Dette innebærer at kunder kan få en automatisk velkomsthilsen med tastevalg som styrer samtalen videre. Det er også mulig å få talemeldinger til å besvare samtaler utenfor bedriftens åpningstider. Dette kan for eksempel informere kundene om åpningstider og kontaktpersoner. 

Andre typiske funksjoner inkludert i bedriftsnett: 

 

Gode grunner til å investere i et bedriftsnett

Det er mange gode grunner til at bedrifter bør skaffe seg et bedriftsnett. Vi har ramset opp noen gode grunner til at dere bør vurdere ta i bruk en slik løsning: 

  1. Full oversikt over hvem som er tilgjengelig for samtaler og ikke.
  2. Innringerne får alltid svar når de ringer, enten det er et autosvar når sentralbordet er stengt eller en ansatt som er tilgjengelig for samtaler.
  3. Dere kan gjøre kommunikasjonen smidigere med automatiske SMS.
  4. Ansatte kan endre status for tilgjengelighet dersom de er i møter, på ferie eller ikke kan besvare anrop av andre årsaker. 
  5. Bedriftsnettet kan enkelt brukes på både laptopen og mobilen.
  6. Noen bedriftsnett gir mulighet for å integrere med andre kommunikasjonsløsninger dere bruker.
  7. Innsikt i verdifull statistikk av kundetilfredshet og kundebehandling.

Hva bør du tenke på når du skal velge bedriftsnett?

Når du skal velge telefoniløsning for bedriften din må du sørge for å vite hvilke behov som skal dekkes. I tillegg bør du finne ut hvor mye penger dere kan bruke på bedriftsnett, og om det er spesifikke krav som må innfris – dette kan være type dekning eller tjenester inkludert i telefoniløsningen.

Telefon med stor emoji

Det samme gjelder når dere skal skaffe andre bedriftsløsninger som mobilabonnement for bedrifter eller bredbåndsløsninger. En siste ting du bør gjøre før du tar et valg av bedriftsløsning er å sammenligne alternativene. Dette kan du gjøre selv eller benytte en sammenligningstjeneste som Firmatelefon, som sammenligner bedriftsabonnement.

Få et uforpliktende tilbud

Få et uforpliktende tilbud

Takk for din henvendelse! Du hører snart fra oss.

FØR DU GÅR...

Vi ringer deg, så får du det beste tilbudet fra flere operatører!