Firmatelefon

pexels-fauxels-3182773-2
Firmatelefon

Firmatelefon

Bedriftsabonnement

Skal du tegne ditt første mobilabonnement for bedrift? Med Firmatelefon.no mottar du de beste tilbudene på bedriftsabonnement.

I en jungel av mobiloperatører og mobilabonnement kan det være en utfordring å finne det billigste og beste alternativet. Enten du har startet en ny bedrift eller har drevet firma i flere år, kan det være vanskelig å vite hvem som tilbyr akkurat det du trenger til den beste prisen.

Gode grunner til at bedriften din bør ha et bedriftsabonnement

Det høres kanskje opplagt ut at alle bedrifter og firmaer har et bedriftsabonnement. Det er ikke nødvendigvis slik, og flere små bedrifter velger å benytte seg av private abonnement. 

For et lite foretak passer det kanskje bedre å bare benytte seg av sine private numre. Likevel er det flere gode grunner til at små foretak på lik linje med større bedrifter bør benytte seg av bedriftsabonnement. Det finnes flere ulike bedriftsabonnement fra de ulike mobiloperatørene, og hver av de har sine fordeler. 

Fleksibel bedrift med abonnement for bedrifter

Ved å benytte deg av et bedriftsabonnement fremfor et privatabonnement gjør du bedriften mer fleksibel. 

I bedriftsabonnement kan du ofte velge å ha et hovednummer. Ved å ha dette, kan ett og samme nummer knyttes til flere telefoner. Da slipper du at én person får alle innkommende anrop eller at dere må ha samtlige telefonnumre tilgjengelige for at kundene skal kunne komme i kontakt med dere. Alle som ønsker å kommunisere med bedriften kan ringe det samme nummeret, og alle i bedriften kan besvare henvendelsene. 

Som regel gir også bedriftsabonnement med hovednummer dere muligheten til å lage telefonsvarer og åpningstider for når den ringer. Slik unngår dere å få telefonhenvendelser på tidspunkt dere ikke er tilgjengelige – slik som i ferier, helger og helligdager.

Bedriftsløsninger for mobilabonnement gir også gjerne mulighet for sentralbord, slik at dere kan styre hvem som er tilgjengelige for samtaler og ikke. Dersom de ansatte sitter i møte kan de sette seg som opptatt, og det blir enkelt å sette over telefonsamtaler til hverandre.

Bedriftsabonnement kommer som nevnt i ulike varianter og gjør bedriften din fleksibel på den måten du ønsker. Dersom dine ansatte er mye ute på reise i jobbsammenheng, og trenger internett tilgjengelig uansett hvor de befinner seg er ikke dette noe problem. Du kan få tak i abonnement med alt fra ubegrenset mobildata til et bredbånd de ansatte kan ta med seg. 

I noen bedrifter trenger ikke de ansatte mobildata i det hele tatt, og for noen holder det kanskje med 1 GB. I andre bedrifter er det best dersom abonnementet inkluderer mye mobildata. Det finnes mange varianter, og du kan gjerne velge mellom alt fra 10 GB, 20 GB, eller til og med 50 GB mobildata inkludert i abonnementet. 

Ulike størrelser på mobilabonnementene

Uansett om du har en stor eller liten bedrift er det som nevnt mange gode grunner til å benytte seg av et bedriftsabonnement. Du får tilpasset abonnementet etter bedriftens størrelse. Det betyr at du kan få et bedriftsabonnement enten du har en liten, mellomstor eller stor bedrift. 

Les om bedriftsnett her.

Abonnementstjenester

Et bedriftsabonnement er kort forklart en løsning for mobil- og nettjenester tilpasset firmaer. Det kan være vanskelig å forstå hvilke muligheter en slik løsning gir bedriften. Nedenfor kan du lese mer om hva ulike mobilselskaper kan tilby av bedriftsløsninger.

Sentralbord

Sentralbordløsninger er en vanlig tjeneste i bedriftsabonnement. En slik løsning er smart for de som har mange kundehenvendelser og trenger et enkelt system. Det skal være lett for de ansatte å besvare telefoner fra kunder. 

Samtidig bør de kunne se hvilke kollegaer som er tilgjengelige for kundesamtaler og ikke. Et automatisk talesystem som besvarer samtaler er også en del av sentralbordløsningene som flere mobilselskaper tilbyr.

Dekning

Hvor de ansatte befinner seg når de jobber kan variere stort. Derfor er god dekning noe som også er sentralt i en bedriftsløsning. I dag er det viktig med god dekning uansett hvor de ansatte befinner seg, enten det er på toget, kontoret eller hjemmekontoret. 

Hastighet

I tillegg til god dekning, er raskt nett en essensiell tjeneste i bedriftsabonnementet. Hastigheten hver mobiloperatør leverer kan variere. Ettersom mange arbeidsplasser bruker skytjenester, videomøter og e-post til å utføre jobben sin, er det sentralt at hastigheten på nettet er raskt nok.

Fri tale, SMS, MMS og data

Mange firmaer har et stort behov for fri tale, SMS og MMS. Dette er derfor en tjeneste flere mobiloperatører tilbyr. Etter at smarttelefonene kom, har bruken av mobilen endret seg og vi bruker mer data. Dette har ført til at ubegrenset mobildata har blitt vanlig i bedriftsabonnementene. Slik er de ansatte tilgjengelige uansett hvor mye data de bruker, og uansett hvor de befinner seg.

Data rollover

Det er heller ikke uvanlig at mobilabonnementene inkluderer data rollover, altså at mobildataen du eventuelt ikke har brukt opp overføres til neste måned. 

Eksempel: Dersom du har skaffet et bedriftsabonnement som gir de ansatte 5 GB i måneden med mobilnett, og en av de kun har brukt 3 GB, overføres den resterende mobildataen til neste måned. Den neste måneden har denne ansatte dermed 7 GB med mobildata å bruke. 

Mobilt bredbånd

Flere av mobilselskapene tilbyr også mobilt bredbånd slik at du kan ta med nettet overalt enten du er på jobb i utlandet, hjemme eller på hytta. 

Bindingstid

Hos mange mobilselskaper kan du få bedriftsabonnement uten bindingstid. Da slipper du å være bundet til en avtale i flere måneder. Dette gjør det fleksibelt for bedriften din dersom du ønsker å bytte abonnement før en typisk bindingstid har gått ut. 

EU/EØS

Etter en endring i 2017 ble det innført fri roaming i Europa. Derfor er det mange norske mobilselskaper som tilbyr mobilabonnement med tilsvarende kostnader i EU/EØS som hjemme i eget land. 

Sikkert nett

For både privatpersoner og bedrifter er det viktig å kunne surfe trygt. De fleste mobiloperatører tilbyr derfor et sikkert nett som gjør at du kan bruke det uten å være redd for at du surfer på et usikkert nett. 

Kundeservice

En vanlig tjeneste mobilselskapene tilbyr i forbindelse med bedriftsabonnement er kundeservice som alltid er tilgjengelig for din bedrift. Det betyr at dersom du har problemer med funksjoner i abonnementet eller har spørsmål knyttet til tjenesten, kan du alltid få hjelp når du trenger det. 

Les mer om: Beste abonnement for bedrift

Firmatelefon.no hjelper deg med å velge abonnement

Bedriftsabonnement inneholder med andre ord mange flotte tjenester for firmaer, men hva skal du velge? Firmatelefon.no sørger for å gjøre denne utvelgelsesprosessen enklere. Vi viser deg det beste tilbudet for din bedrift. Du velger det beste og rimeligste.

Slik fungerer det

  1. Fyll ut skjemaet og send inn til oss
  2. Motta tilbud fra ulike mobiloperatører og sammenlign tilbudene
  3. Tegn avtale med det tilbudet som matcher dine ønsker og behov

Fordeler med Firmatelefon.no

Firmatelefon.no er en gratis og uforpliktende tjeneste som bidrar til å gi din bedrift de beste tilbudene på mobilabonnement. En av de største fordelene med tjenesten er at mobiloperatørene konkurrerer om å gi deg det beste tilbudet – ikke omvendt. Det er også enkelt å sammenligne tilbud, og ikke minst tegne avtale hvis du vil benytte et av tilbudene.

Kontakt oss

Har du spørsmål om tjenesten vår eller du ønsker å vite mer om våre samarbeidspartnere er det bare å kontakte oss på e-post: [email protected]. Hvis du ønsker å få tilbud på bedriftsabonnement er det bare å fylle ut skjemaet på våre sider. 

Sammenlign bedriftsabonnement via Firmatelefon.no i dag! 

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor bør jeg bruke Firmatelefon?

Skal du anskaffe eller bytte bedriftsabonnement er Firmatelefon tjenesten for deg. Ved å bruke vår tjeneste sammenligner du tilbud fra flere ulike mobiloperatører. 

Ut i fra sammenligningen velger du det abonnementet som passer din bedrift best basert på pris, vilkår og dekning. Her er det mobilselskapene som konkurrerer om å få deg som kunde. 

Koster det noe å bruke tjenesten deres?

Nei. Vår sammenligningstjeneste er helt kostnadsfri. Du kan altså sende inn skjema helt gratis.

Sammenligner dere kun bedriftsabonnement?

Ja. Vi sammenligner kun abonnement for bedrifter, og våre rådgivere samler inn de beste tilbudene din bedrift kan få. 

Må jeg velge ett av tilbudene jeg får?

Nei, det trenger du ikke. Vår tjeneste er uforpliktende og du velger selv om du vil signere et av abonnementene eller ikke.

Hvordan vurderer rådgiverne deres hvilke tilbud jeg får?

Våre rådgivere sammenligner mobilabonnement som passer til din bedrift. De vurderer priser, dekning og ulike vilkår før disse videresendes til deg. Slik kan du sammenligne kun de beste alternativene for ditt firma.

Få et uforpliktende tilbud

Takk for din henvendelse! Du hører snart fra oss.

FØR DU GÅR...

Her har du noen gode grunner til å bruke firmatelefon