ICE Bedrift

Generell informasjon om ICE Bedrift

Da Ice, som eies av AINMT Holdings AB i Sverige, startet som mobiloperatør i Norge i 2003 var hovedfokusen til selskapet på å levere mobilt bredbånd til hytter. Dette forandret seg i 2015 da selskapet begynte som mobiloperatør i Norge. Dette var også det samme året selskapet overtok Officer AS og Network Norway, og dermed ble en av de største aktørene i det norske mobiltelefonimarkedet.

Ice, som har sitt hovedkontor på Østensjø i Oslo, er nordens hurtigst voksende mobilselskap, og en seriøs utfordrer til hovedkonkurrentene Telenor og Telia. Selskapet, som fokuserer på å vinne over kunder gjennom lavere priser og bedre kundeservice, presterte å oppnå en kundemasse på hele 650 000 kunder i løpet av de første fem årene som mobiloperatør.

Nett og dekning hos Ice bedriftsabonnement

Nettet til Ice er norges nyeste mobilnett. Nettet er klargjort for 5G slik at hastigheten på nettet gradvis kan økes på de stedene 5G implementeres. I tillegg til dekningen til Ice sitt eget nettverk har Ice også inngått en avtale med Telia om bruk av Telia sitt nett. Telia drifter det nest største mobilnettet i landet, som betyr at du ved hjelp av Telia og Ice sine nett samlet vil være veldig godt sikret når det gjelder dekning, nesten hvor enn de skulle befinne seg.

Når du bruker bedriftsabonnementet fra Ice inne i EU og EØS-området har du muligheten til å bruke mobildata, SMS, MMS og telefonsamtaler til den samme prisen dette koster deg hjemme i Norge.

Ice bedriftsnett

Ice bedriftsnett er er sentralbordløsningen som leveres av Ice. Løsningen starter fra 29 kroner i måneden per bruker, og inneholder de fleste funksjonalitetene som trengs for norske bedriftskunder.

Hovednummer, svargrupper og køtavle

Bedrifter som har mange telefonnummer fremstår som useriøse for kundene. Det gjør det også vanskeligere for kunder å finne frem til den personen de trenger å snakke med. Da risikerer bedriften at kunden ender opp med å snakke med feil person, og får et dårlig inntrykk av bedriften.

Ved bruk av hovednummer får kunder som ringer inn et mye mer profesjonelt inntrykk, og det vil være mye lettere for kunden å huske eller lagre nummeret til bedriften slik at det lett kan finnes når kunden trenger produktene eller tjenestene til bedriften.

Kunder som tar kontakt med hovednummeret vil motta de samme innleste beskjedene når de ringer. De vil også oppleve de samme åpningstidene. Et hovednummer vil også gjøre det lettere å forsikre at nummeret til bedriften forblir det samme selv om det skjer utskiftninger i arbeidsstyrken til bedriften.

Når en kunde ringer hovednummeret til bedriften kan samtalen bli videresendt til en relevant svargruppe. Dette er en gruppe av ansatte som har samme kompetanse eller ansvar, og som derfor er bedre utrustet til å motta samtalen. Det mulig å viderekoble samtalen eksternt til et nummer som ikke er inkludert i bedriftsnett. Kunden kan også selv bestemme hvor han videresendes basert på valgene han blir gitt.

De innkommende samtalene vil vises på en køtavle som viser en oversikt over alle de innkommende samtalene i sanntid. Køtavlen gir de ansatte i bedriften full kontroll, og en komplett oversikt over ledige kundebehandlere, tilgjengelighet og ubesvarte anrop. Køtavlen kan også hjelpe bedriften med å måle effektiviteten til de ansatte.

Køtavlen er en populær funksjonalitet som er inkludert i prisen for alle vanlige Ice bedriftsabonnement.

Sentralbord i lomma

Dersom kunden ikke får svar når de ringer deg kan du risikere at de heller ringer til konkurrenten. Det er derfor viktig å til enhver tid kunne passe på at telefonsamtaler blir besvart, og at kunder som ringer kommer i kontakt med den personen de trenger å komme i kontakt med.

Ice sitt mobile app er en sentralbordløsning som kan brukes på farten når som helst, hvor som helst. Appen gir bedriftens medarbeidere viktig informasjon om for eksempel hvem som er tilgjengelige og hvem som er opptatt. Ansatte kan selv stille inn sin egen tilgjengelighet i appen. Appen gjør det også lett å sette over en samtale til den personen i organisasjonen som best kan hjelpe kunden.

Når du ringer ut i jobbsammenheng er det slett ikke alltid du ønsker at den du ringer skal kunne se mobilnummeret ditt. Når du bruker sentralbordet fra mobilen har du muligheten til å selv velge om du vil oppgi bedriften sitt hovednummer eller bedriften sitt.

Ice bedrift kundestøtte

Ice har flere år på rad blitt kåret til mobilselskapet med den beste kundeservicen. Kundestøtten til Ice er tilgjengelig via chat eller på telefon mellom 08:00-20:00 på hverdager, 09:00-17:00 på lørdager. På søndager er kundestøtten stengt.

Dame som jobber på bærbar PC

Få tilbud fra flere operatører

Få et uforpliktende tilbud

Få et uforpliktende tilbud

Takk for din henvendelse! Du hører snart fra oss.

FØR DU GÅR...

Vi ringer deg, så får du det beste tilbudet fra flere operatører!