Bedriftsabonnement fra Telia
Nyttig å vite om Telia
Frem til navnebyttet i 2016, var NetCom kjent som av Norges mest populære og pålitelige leverandører av tjenester innen mobiltelefoni. Nå heter selskapet Telia, og selskapet betraktes fortsatt som en av Telenors største konkurrenter.
Telia mottok konsesjon for å kunne tilby telefonitjenester allerede i 1991, og kunne to år senere lansere sine første kommersielle tjenester. Siden den gang har selskapet vært en viktig bidragsyter på mobiltelefonimarkedet, og blant annet bidratt til økt priskonkurranse.
I dag har Telia en rekke kjente søsterselskaper, inkludert OneCall, Phonero og MyCall – som alle eies av Telia Company. Sistnevnte betraktes som en av de største telekomselskapene på det nordiske markedet.
Telia Norge har sitt hovedsete i Oslo – nærmere bestemt i Nydalen – og markedsandelen her til lands er på omkring 25 %. Telia opererer imidlertid også andre steder i verden, og har avdelinger i både Asia og Europa.
Dekning og nettilgang
Som bedriftskunde hos Telia kan du benytte deg av abonnementet både i Norge og utland.
Telia kan vise til god dekning i EØS, EU og Storbritannia, og står bak et av Norges mest omfattende telenett. Det er derfor mange norske leverandører av mobiltelefoni som benytter seg av nettopp Telias mobilnett.
Dersom du ønsker å få oversikt over Telia-nettets dekning, kan du se nærmere på dekningskartet.
Telia Bedriftsnett
Løsningen Telia Bedriftsnett gir bedrifter tilgang på både sentralbord, statistikk, integrasjoner, bedriftskatalog og andre nyttige tjenester.
Disse tjenestene er skreddersydd for bedrifter som ønsker en komplett og funksjonell telefoniløsning. Få mulighet til å effektivisere og forenkle bruken av bedriftens mobiler.
Bedriftskatalog
Telias bedriftskatalog er tilgjengelig via Telias mobil-app og sentralbordet, og gjennom denne kan man blant annet få oversikt over telefonkøer, samtaler og ulike grupper av brukere.
Takket være smarte funksjoner vil man også få rask og enkel oversikt over bedriftens ansatte og eventuelle samarbeidspartnere.
Bedriftskatalogen kan synkroniseres med katalogløsninger som Microsoft Active Directory, noe som gir full oversikt over personer innad i selskapet. Det er blant annet mulig å søke på brukere basert på ferdigheter, navn og andre faktorer.
Sentralbord
Telia Bedriftsnett tilbyr et brukervennlig og personlig sentralbord med alle de viktigste sentralbord funksjonene på markedet, og som er skreddersydd til bruk på mobiltelefoner. Løsningen er tilpasset brukere med mange innkommende samtaler, og gjør det enkelt å holde oversikt og styre køer.
Gjennom sentralbordet kan man også sende gruppe-SMS-er direkte. IP-telefoni er også integrert slik at man kan ringe med PC over internett. Telia Bedriftsnett inkluderer automatisk nummeroppslag fra opplysningen så brukeren kan se hvem som ringer, og legge til notater for bedre oppfølging.
Sentralbordet har også en loggfunksjon som kan vise viktig informasjon slik som regnskapsinformasjon og kartplassering for den som ringer inn.
Det finnes også en egen besøk registreringsmodul fra Telia Bedriftsnett. Her får bedriften enkelt oversikt over alle besøkende på en eller flere lokasjoner. Brukerne blir automatisk varslet via SMS så snart den besøkende ankommer og registrerer seg. Systemet kan også brukes til å skrive ut besøkskort og registrere parkering.
Appen Telia Bedriftsnett – få tilgang på sentralbordet når som helst
Gjennom appen Telia Bedriftsnett kan ansatte enkelt oppdatere status og tilgjengelighet, og få tilgang på sentralbordfunksjoner direkte fra mobilen.
Brukerne kan dessuten opprette praktiske snarveier eller hurtigvalg, og skreddersy appen etter egne ønsker og behov.
Integrasjoner og IP-telefoni
Telia Bedriftsnett tilrettelegger for å samle all kommunikasjonen din på ett sted med nyttige integrasjoner.
Vi kan for eksempel nevne Microsoft Active Directory (AD), Microsoft Exchange, Office 365, Microsoft Teams, Google kalender, Microsoft Skype for Business, SIP-Trunk, IP Telefoni, One Number, Telefonens kalender.
Dette gjør det mulig for sentralbordet å samle informasjon om status i kalender. Med One Number har den ansatte også tilgang til fasttelefonen via mobiltelefonen sin, slik at man kan være andre steder enn på kontoret.
Kundetilfredshet
Telia Bedriftsnett satser stort på fornøyde kunder, og brukerne av bedriftsnettet har tilgang til en tjeneste som kalles “kundetilfredshet”. Denne tjenesten muliggjør bedriften å motta tilbakemeldinger fra kunder om produkter og tjenester. Disse undersøkelsene kan skreddersys, og sendes ut automatisk via gruppe – SMS, og man kan enkelt se resultatene fortløpende i nettløsningen.
Ulike abonnementer og priser
Bedrifter kan velge blant en rekke ulike abonnementer gjennom Telia Bedriftsnett. Det ubegrensede abonnementet gir noe redusert hastighet ved høyt dataforbruk, til motsetning fra de begrensede abonnementene – som gir en begrenset mengde data, men full hastighet.
For bedrifter som ønsker prisgunstige telefoniløsninger eller har et beskjedent behov når det kommer til mobildatamengde, kan de begrensede abonnementene by på gode innsparingsmuligheter.
Kundeservice
Telia Bedriftsnett kan skilte med gunstige åpningstider sammenlignet med mange andre leverandører. Kundestøtten for Bedriftsnett-kunder er tilgjengelig via chat mellom klokken 08:00 og 20:00 alle hverdager, 09:00–17:00 på lørdager og 10:00–15:00 på søndager.
Kundeservicen er også tilgjengelig på telefon og via kontaktskjemaer dersom man kontakter de utenfor åpningstiden. I tillegg finner man også svar på mange av de vanligste spørsmålene på nettsidene til Telia.