Firmatelefon

Bedriftsabonnement fra Nortel

*Firmatelefon.no samarbeider ikke med Nortel

nortel-logo

Nyttig å vite om Nortel

Da Nortel ble etablert i 2019, var det norske markedet for bedriftsabonnementer først og fremst tilpasset store selskaper med et betydelig antall brukere. Teleselskapet Nortel skiller seg ut ved å tilby abonnementstjenester skreddersydd for små og mellomstore bedrifter (SMB).

Selskapets fokus på SMB-markedet ble raskt en suksess, og Nortel har i dag kontorer både i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Ålesund.

Nortel tilbyr abonnementstjenester via Telenors mobilnett, og var blant Norges første tilbydere av abonnement med grenseløs bruk og fastpris. Dette er en fordel for alle bedrifter som ønsker å unngå ekstrakostnader relatert til tomme datapakker eller lignende.

Med et Nortel-abonnement kan små bedrifter se frem til mindre og enklere administrasjonsarbeid, takket være moderne, brukervennlige og fleksible løsninger. Alle bedriftens mobilbrukere vil få full kontroll over både databruk og telefoni.

Dekning g netttilgang

Siden Nortels bedriftsabonnementer benytter nettet til Telenor, vil brukerne få den samme, gode dekningen som Telenor-brukere for øvrig. Telenor tilbyr landets beste nett, noe som blant annet kommer frem på dekningskartet.

Brukerne vil kunne benytte abonnementet i EU/EØS uten ekstra kostnader. Ellers er det verdt å merke seg at brukerne får tilgang på Nortels tjenester, noe som blant annet inkludert kundeservice.

Nortel Bedriftsnett

Nortels tjeneste Bedriftsnett er spesielt tilpasset bedrifter, og lar deg selv velge de tjenestene som er mest relevante for akkurat din bedrift. Løsningen er kompatibel med mobiltelefon – gjerne i kombinasjon med datamaskiner som PC eller Mac.

Hovednummer

Med et hovednummer for bedriften sørger man for at kundene bare forholder seg til et telefonnummer. Fra hovednummeret kan kundene nå hvem som helst i bedriften gjennom en sentralbordfunksjon eller ved et automatisk køsystem. Bedrifter som allerede har et hovednummer kan beholde dette som hovednummer.

Svargrupper og køer

Bedriftsnett gjør at man kan sette opp velkomstmenyer, køer og automatiske svar-grupper. Dette gjør at de som ringer bedriften kan komme raskere frem til den personen eller avdelingen de trenger å snakke med, uten å trenge en ansatt som styrer dette.

Status for kollegaer

Bedriftsnett-systemet lar de individuelle brukerne sette sin status i systemet, som gjør sentralbordet ikke forstyrrer brukeren hvis for eksempel de sitter i et viktig møte, har ferie, eller av andre grunner ikke er tilgjengelig til å ta telefonen.

Integrasjon med kalender

Integrasjon med kalenderen til bedriften er et veldig effektivt hjelpemiddel som automatisk holder orden på hvilke ansatte som er tilgjengelige og de som er opptatt basert på kalenderen til den individuelle brukeren. Nortel Bedriftsnett støtter integrasjoner med flere systemer inkludert Exchange, Microsoft Teams og etc.

Oppstartshjelp

Nortel er klar over at det er mye man skal sette seg inn i når man etablerer bedriftsnett, og har derfor inkludert oppstartshjelp med i prisen. På denne måten sikrer Nortel at alle kundene får mest mulig ut av Bedriftsnett-systemet.

Rapporteringstjenester

Små og mellomstore bedrifter har ofte mindre ressurser til å ta seg av administrasjonsarbeid, så det viktig at mye går automatisk slik at ting blir mer effektivt, også telefoni. Med Nortel sin Bedriftsnett Rapport genereres automatiske, og som brukes for å optimalisere bedriftens mobilpraksis både internt og eksternt.

Rapportene inneholder rapport for kø på samtaler, statistikk, og en logg for inngående og utgående samtaler. Denne tapporteringstjenesten kan innhentes i sanntid med bedriftens dashboard, eller eksporteres til Excel og/eller visualiseres ved hjelp av en rekke analyseverktøy slik som varmekart, radarkart og lignende.

Ulike abonnementer fra Nortel

Nortel tilbyr en rekke ulike mobilabonnementer tilpasset bedrifter. Abonnementet Grenseløs skiller seg fra øvrige Nortel-abonnementer, siden det har svært få begrensninger. Nedenfor kan du lære mer om Nortel sine ulike abonnementsprodukter.

Nortel Grenseløs

Abonnementet Grenseløs er tilpasset bedrifter som ønsker forutsigbare mobilregninger. Brukerne får ubegrenset databruk i Norge hver eneste måned. Skulle imidlertid databruken oversige et visst antall GB, vil hastigheten begrenses noe.

Med Grenseløs kan du blant annet se frem til følgende:

  • Fri tale
  • Full hastighet på opptil 10 GB per døgn per bruker
  • Fri SMS og MMS
  • 27 GB data/måned i EU og EØS
  • Telenor-dekning

Nortel begrensede bedriftsabonnementer

Nortel tilbyr også mer prisgunstige abonnementer for bedrifter som bruker lite data. Disse abonnementer inkluderer følgende…

  • Fri tale
  • Fri SMS og MMS
  • Begrenset datamengde per måned
  • Bindingstid på 24 måneder (mulig å kjøpe uten avtaletid, noe som kan påvirke prisen)
  • Tilleggstjenester som kan kjøpes: datakort, tvillingkort, hemmelig nummer, fri tale til Norden eller EU

Selv om abonnementene ikke inkluderer fri data, er det når som helst mulig å kjøpe ekstra datapakker, noe som gjør abonnementsløsningen nokså fleksibel.

Kundestøtte

Nortel tilbyr kundestøtte fra morgen til kveld på både telefon, e-post og chat. Du får tett oppfølgning og hjelp til å finne et abonnement tilpasset dine bedrifts spesifikke behov.

Teleselskapet oppfordrer deg til å ta kontakt for en uforpliktende prat, dersom du skulle ha noen spørsmål eller tilbakemeldinger.

mobiltelefon som ligger på et bord

Få tilbud fra flere operatører

Få et uforpliktende tilbud

Takk for din henvendelse! Du hører snart fra oss.

FØR DU GÅR...

Vi ringer deg, så får du det beste tilbudet fra flere operatører!